Flat Preloader Icon

Klagåmål

Rutiner vid klagomålshantering på Trollnäs förskola

KLAGOMÅL

Rutiner vid klagomålshantering

Enligt skollagen 4 kap. 8§ skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och
utreda klagomål mot utbildningen.
Vi ser klagomål som ett tillfälle till förbättring av vår verksamhet.

  • stärka föräldrar och vårdnadshavares inflytande
  • utöka dialogen med föräldrar och vårdnadshavare
  • underlätta att enkelt och snabbt rätta till brister som uppstår i verksamheten
  • öka trovärdigheten för verksamheten genom att visa på att vi tar synpunkter
    på allvar

Om Du som förälder har klagomål på Trollnäs förskolas verksamhet jobbar vi enligt
följande:

Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller som du är missnöjd med så vill vi på Trollnäs förskola uppmuntra till att synpunkter/klagomål tas upp direkt med den det berör. Om Du inte är nöjd efter kontakt med personalen, ta då kontakt med rektor. Detta kan Du även göra om du av någon anledning inte personligen vill kontakta den problemet berör. När rektor tagit emot ditt klagomål kontaktas berörd personal för att få dess syn på sakfrågan.

Skulle det vara så att du fortfarande är missnöjd, gör du ett skriftligt klagomål på avsedd klagomålsblankett. Den ifyllda blanketten skickas till förskolechef via epost:

linda@trollnas.se

Vi behandlar inga klagomål som är anonyma.
Inom 10 arbetsdagar ska rektor ge svar på klagomålet. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för att undersöka. Behövs mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till förseningen. 
Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras.

Vi redovisar klagomålet till styrelsen och vilka åtgärder som vidtagits.

Ansökan om plats på Trollnäs Förskola

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så fort vi kan.

Plats önskas from: