Rutiner vid klagomålshantering på Trollnäs förskola
Enligt skollagen 4 kap. 8§ skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och
utreda klagomål mot utbildningen.
Vi ser klagomål som ett tillfälle till förbättring av vår verksamhet.
Om Du som förälder har klagomål på Trollnäs förskolas verksamhet jobbar vi enligt
följande:
Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller som du är missnöjd med så vill vi på Trollnäs förskola uppmuntra till att synpunkter/klagomål tas upp direkt med den det berör. Om Du inte är nöjd efter kontakt med personalen, ta då kontakt med rektor. Detta kan Du även göra om du av någon anledning inte personligen vill kontakta den problemet berör. När rektor tagit emot ditt klagomål kontaktas berörd personal för att få dess syn på sakfrågan.
Skulle det vara så att du fortfarande är missnöjd, gör du ett skriftligt klagomål på avsedd klagomålsblankett. Den ifyllda blanketten skickas till förskolechef via epost:
Vi behandlar inga klagomål som är anonyma.
Inom 10 arbetsdagar ska rektor ge svar på klagomålet. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för att undersöka. Behövs mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till förseningen.
Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras.
Vi redovisar klagomålet till styrelsen och vilka åtgärder som vidtagits.
Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så fort vi kan.